Campania "Verde-n față de la Europa Liberă" revine din 12 octombrie cu sezonul 3. O producție Core Media Hub pe teme de mediu, realizată de Adrian Cojocaru
Core Media Hub și Europa Liberă România lansează sâmbătă, 12 octombrie, sezonul 3 al campaniei "Verde în față de la Europa Liberă", o nouă serie de reportaje pe teme de mediu realizate de jurnalistul și fondatorul Core Media Hub, Adrian Cojocaru. Campania vine în continuarea primelor două sezoane și propune patru noi teme de dezbatere.
Noul sezon al campaniei aduce în atenția publicului subiecte care au fost intens urmărite în acest an. Primul material va fi dedicat efectelor schimbărilor climatice în România în 2024. Un an în care am înregistrat recordul absolut de temperatură de când se fac înregistrări în România, dar și un an în care precipitațiile abundente au adus inundații devastatoare în unele zone din țară, inclusiv cu pierderi de vieți omenești! Tot în primul reportaj veți putea vedea cum au secat 4 râuri într-o singură zi din cauza caniculei, dar și cum delta Parcului Natural Comana a dispărut aproape complet sub soarele nemilos și în lipsa precipitațiilor!
Cel de-al doilea material se concentrează pe un alt fenomen care are loc de zeci de ani - deșertificarea zonei de sud a României. Echipa Core Media Hub a filmat în Sahara Olteniei, un triunghi de 100.000 de hectare în care nisipul pune stăpânire peste câmpurile agricole și localități. În lupta cu deșertul au intrat însă câțiva oameni care încearcă să pună o barieră în calea nisipului și să replanteze mii de hectare de perdele forestiere.
Al treilea material va aborda funcționarea SGR - Sistemul Garanție-Returnare, un mecanism implementat în România în urmă cu 10 luni și care are rolul de a încuraja și sprijini reciclarea ambalajelor din plastic, sticlă și metal. Însă, SGR nu merge ca pe roate peste tot în țară și încă există probleme. Nu toți proprietarii de magazine își permit să adere la sistem, iar gradul de colectare abia dacă trece de 50%.
Ultimul material din cel de-al treilea sezon se concentrează pe o problemă care a zdruncinat piața auto. Mașinile electrice nu par să mai aibă la fel de multă "energie". După ce în România statul a redus la jumătate subvenția pentru Rabla Plus, vânzările au scăzut cu 37% anul acesta. Scăderi masive ale vânzărilor sunt și în alte țări din Europa, iar marii producători sunt acum în impas, în condițiile în care toată piața auto a regândit strategia pentru a produce în următorii ani doar mașini electrice.
Materialele vor fi difuzate în fiecare zi de sâmbătă, timp de patru săptămâni, pe site-ul romania.europalibera.org, precum și pe paginile de Facebook ale Europa Liberă și Core Media Hub.
Mă bucur foarte mult că am putut să luăm camera în spate și să pornim din nou la drum. După două sezoane în care am realizat 10 materiale, acum ne concentrăm pe alte teme de interes major. Am găsit locuri și oameni noi care să ne arate cât de mult s-a schimbat clima în România (și nu în bine!), cum arată un deșert în mijlocul unui județ, de ce încă nu funcționează așa cum trebuie reciclarea în România și am testat dacă sunt sau nu justificate prejudecățile legate de mașinile electrice. O industrie întreagă a investit deja miliarde de euro spre o producție "verde", dar se trezește acum că oamenii dau înapoi și că... mai e mult până departe! Este o campanie la care am muncit cu drag și care sper să ridice niște sprâncene și să înțelegem că absolut tot ceea ce facem are un impact major asupra naturii. - Adrian Cojocaru, jurnalist și fondator Core Media Hub
Campania "Verde în față de la Europa Liberă" este o expunere sinceră și independentă a temelor abordate și are rolul de conștientizare și educare a publicului despre problemele legate de mediu.
Ai o idee sau o propunere de colaborare? Hai să lucrăm împreună!
Suntem deschiși la oameni și idei originale! Ne plac provocările și neplace să ieșim din zona noastră de confort. Dacă propunerea ta nu este în oferta noastră de servicii, nu-i nimic! Programăm o întâlnire, o analizăm și găsim cea mai bună soluție!