Patru pași de urmat ca să susții o prezentare, fizic sau online, care să nu plictisească
Poate părea simplu și banal să susții o prezentare: scrii un text, îl copiezi în PowerPoint, memorezi câte fraze și începi! Pe cât de simplu sună, pe atât de complicat este să captezi atenția unui public și să reușești să îți transmiți clar mesajul. Te ajutăm cu câteva sfaturi ușor de pus în practică, iar data viitoare vei susține o prezentare de succes!
1. Structurează-ți foarte bine ideile
Înainte de a susține o prezentare, trebuie să îți faci bine temele! Notează subiectele principale pe care dorești să le abordezi și construiește-ți prezentarea în funcție de ele. Altfel, riști să ai un discurs fără început și fără final, din care publicul tău să nu rețină mare lucru. Nu este indicat să înveți fraze pe de rost, pentru că dacă vei uita un singur cuvânt, te vei încurca.
2. Spune-i publicului tău la ce să se aștepte
Înainte să detaliezi fiecare subiect pe care l-ai pregătit, arată-le participanților un timeline, o listă în care să numerotezi punctele pe care le vei atinge în prezentare. Când ajungi la un anumit subiect, asigură-te că marchezi momentul, cu o frază de tipul: ”Am ajuns la punctul 3 din cele 5 pe care le-am pregătit”. În acest fel, cei care te urmăresc știu cât mai durează prezentarea și, totodată, îi faci să fie atenți.
3. Pregătește un scurt suport vizual
De obicei, prezentările susținute în fața unui public sunt însoțite de un suport vizual (Power Point, Canva, Google Slides), care rulează în timpul discursului. Nu este recomandat ca în această prezentare să inserezi calupuri mari de text, ci mai degrabă imagini, elemente grafice care să te ajute să subliniezi ideile principale (săgeți, numere, bullet points.)
Dacă vei scrie în prezentare frazele pe care le vei spune și tu, publicul nu va ști la ce să fie atent: la tine sau la monitor.
4. Interacționează cu publicul
Dacă prezentarea ta durează mai mult de 10 minute, va fi o provocare să ții publicul „în priză”. De obicei, oamenii sunt mai interesați de un subiect atunci când își pot exprima punctul de vedere sau când povestesc ceva din experiența lor. Dacă subiectul îți permite, ideal este să adresezi întrebări către cei din sală sau din online și să aveți un dialog, să schimbați idei.
Urmărește blogul Core Media Hub pentru alte articole relevante despre comunicare. Nu uita să te abonezi la newsletter pentru a ține pasul cu munca noastră și a fi la curent cu cele mai noi informații. În plus, primești sfaturi gratuite de comunicare!
Ai o idee sau o propunere de colaborare? Hai să lucrăm împreună!
Suntem deschiși la oameni și idei originale! Ne plac provocările și neplace să ieșim din zona noastră de confort. Dacă propunerea ta nu este în oferta noastră de servicii, nu-i nimic! Programăm o întâlnire, o analizăm și găsim cea mai bună soluție!